Όσα πρέπει να γνωρίζετε πριν φτιάξετε την πρώτη διαφήμισή σας στο Facebook




Ποιό site νομίζετε ότι έχει την υψηλότερη επισκεψιμότητα; Αν νομίζετε το Facebook, είστε μέσα σε όλα!
Ξοδεύουμε περίπου 6 ώρες το μήνα στο Facebook και έχει πάνω από 1 ΔΙΣεκατομμύριο χρήστες. Πολύ εντυπωσιακά νούμερα!
Η μετάφραση όμως αυτών των αριθμών από τους διαφημιστές είναι "ένα πολύ μεγάλο και active κοινό" στο οποίο μπορούν να απευθυνθούν.
Παρόλαυτά, χρειάζεται πολύ συγκεκριμένους στόχους, ιδιέταιρα εμπνευσμένο περιεχόμενο και λεπτομερή ανάλυση για βελτιστοποίηση κάθε διαφημιστικής καμπάνιας.
Χωρίς συγκεκτιμένη διαφημιστική καμπάνια, δε θα καταφέρετε να αποκτήσετε μια επιτυχημένη παρουσία στο Facebook.

Ορισμός στόχων: Τί θέλετε να επιτύχετε;

  • Αναγνωρισιμότητα
  • Μετατροπή ενδιαφερόμενων σε πελάτες


Σκεφτείτε λίγο την επιχείρησή σας/το προϊόν σας και αποφασίστε ποιός είναι ο στόχος σας. Για παράδειγμα, αν η σελίδα σας στο Facebook έχει μόνο 10 likes ίσως ο πρωταρχικός στόχος σας να πρέπει να είναι να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επιχείρισής σας, ενώ αντίστοιχα αν έχετε πολλά likes αλλά πολύ χαμηλά ποσοστά "talking about" θα πρέπει να επικεντρωθείτε στο "customer loyalty".

Είναι σημαντικό να κατανοήσετε ότι με τις διαφημίσεις στο Facebook μπορείτε να επιτύχετε περισσότερους από έναν στόχους σας ταυτόχρονα. Βεεβαιωθείτε ωστόσο ότι έχετε θέσει τις προτεραιότητές σας.
Αν αισθάνεστε φιλόδοξοι, δημιουργήστε πολλαπλές διαφημίσεις με διαφορετικό στόχο η καθεμιά.

Κοινό: Σε ποιούς απευθύνεστε;

Στη συνέχεια θα πρέπει να αναγνωρίσετε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Βασιζόμενοι στα στοιχεία που καταχωρούν οι χρήστες στα προφιλ τους στο Facebook, μπορείτε πολύ εύκολα να στοχεύσετε πολύ συγκεκριμένες ομάδες.

Θυμηθείτε ότι είναι ευκολότερο να μετρήσετε την απόδοση πολλών πολύ συγκεκριμένων διαφημίσεων, απ᾽ότι μια, πολύ γενική διαφήμιση.
Απλά βεβαιωθείτε ότι το κοινό σας δεν είναι υπερβολικά λεπτομερώς επιλεγμένο. Χρησιμοποιήστε θεματικές ενότητες (πχ. λουλούδια, κήπος) και όχι συγκεκριμένες λέξεις (πχ. τουλίπες, μαργαρίτες) και θα έχετε στοχευμένο κοινό χωρίς να χάνετε κανένα πιθανό πελάτη.

Γνωρίσετε ότι κάθε  χρήστης του Facebook έχει κατά μέσο όρο 229 φίλους; Οι άνθρωποι είναι αποδεδειγμένο ότι εμπιστεύονται περισσότερο τη γνώμη γνωστών και φίλων απ᾽ότι όσα ακούν σε τηλεόραση, ραδιόφωνο κλπ. Εκεί βασίζεται και η αναφορά -που εμφανίζεται κάτω από κάθε διαφήμιση- των φίλων σας που έχουν κάνει ήδη like στη σελίδα.  

Δημιουργία διαφήμισης: Πώς θα ξεχωρίσετε;


Η ίδια διαφήμιση δε μπορεί να απευθύνεται και να εκφράζει όλους τους χρήστες, αλλά υπάρχουν μερικές συμβουλές που μπορείτε να ακολουθήσετε για να φτιάξετε τη διαφήμισή σας:

  • Έντονα χρώματα: Βεβαιωθείτε ότι τα χρώματα που χρησιμοποιείτε τραβούν την προσοχή.
  • Εύκολα αναγνωρίσιμες εικόνες/φωτογραφίες. Είναι πιθανότερο να διαβάσει κάποιος τη διαφήμισή σας αν αναγνωρίσει κάτι στη φωτογραφία που βλέπει.

Προσφορές: Όλοι χαίρονται να παίρνουν κάτι δωρεάν. Αν έχετε τη δυνατότητα να χαρίσετε κάτι στους πιθανούς πελάτες σας, κάντε το.

Συχρονισμός: Τί συμβαίνει στον κόσμο σήμερα; Τί θα ενδιέφερε το κοινό σας περισσότερο; Συνδυάστε τη διαφήμισή σας με την επικαιρότητα και χτίστε δεσμούς με το κοινό σας.

Ανάλυση: Πώς μετράται και υπολογίζεται η αξία μιας διαφήμισης στο Facebook;


Ορίστε μια συγκεκριμένη υποσελίδα του site σας (landing page) στην οποία θα "στέλνει" η διαφήμισή σας. Μετρήστε έτσι την επισκεψιμότητα που σας φέρνει η διαφήμισή σας στο Facebook.

Αν νομίζετε ότι η διαφήμισή σας δεν αποδίδει όσο επιθυμείτε, υπάρχουν πολλοί τρόποι να την ανανεώσετε πολύ εύκολα και σε πολύ σύντομο χρόνο, μέσω των sponsored stories, sponsored results και άλλων επιλογών.

Τί πρέπει να θυμηθείτε:


  • Στοχεύστε διαφορετικό κοινό για διαφορετικά προωθητικά προϊόντα
  • Απευθυνθείτε στους φίλους των φίλων σας
  • Κάντε τη διαφήμισή σας να ξεχωρίσει
Για συμβουλές σχετικά με τη διαφημιστική σας καμπάνια και πληροφορίες, πατήστε ΕΔΩ